Uitslapen en coschappen gaan simpelweg niet door één deur. Je weekenden zijn dan ook waardevol om wat langer in bed te kunnen blijven liggen in de ochtend. Helemaal als je geen ochtendmens bent, kan het behoorlijk wennen zijn. Een wekker met een 6 in de klok is geen uitzondering tijdens coschappen en soms zul je zelfs voor zes uur je bed uit moeten. Hoewel men beweert dat 5 minuten langer slapen in de ochtend weinig verschil maakt voor je nachtrust, weten wij coassistenten wel beter. Die 5 minuten zijn namelijk heilig. Maar hoe zorg je voor die 5 minuten extra? Met de juiste voorbereiding krijg je ze zomaar cadeau! Lees hier onze tips.

 

  1. Leg ‘s avonds vast je kleding voor de volgende dag klaar. Zo hoef je niet te twijfelen voor je kast en ben je zo aangekleed. 
  2. Douchen? Dat kan ook ‘s avonds! Pak ‘s ochtends een washandje, beetje zeep, wat deo en klaar!
  3. Pak je tas vast in. Je stethoscoop en opschrijfboekje hoef je dan ‘s ochtends niet meer in alle haast bij elkaar te zoeken. 
  4. Zet de avond van tevoren vast je ontbijt klaar. Zo kun je dat ‘s ochtends voor je weg moet makkelijk eten. Nog handiger is het als je je ontbijt mee kan nemen in het OV. Zo bespaar je tijd. 
  5. Ook lekker: je alvast klaargemaakte ontbijt op bed eten. Pure luxe! 
  6. Je lunch kan je ook vast klaarmaken. Een salade of wat gesmeerde boterhammetjes blijven ‘s nachts het lekkerst als je het in de koelkast bewaard. Dan hoef je het ‘s ochtends alleen nog even in je tas te stoppen en je kunt vertrekken. 
  7. Leg ‘s avonds vast alles klaar wat je de volgende ochtend nodig hebt. Bewaar je sleutels, je OV-chipkaart, portemonnee en mobiel op een vaste plaats of leg ze vast klaar naast de deur. Zo kun je niks vergeten en ben je helemaal voorbereid. 
  8. Ook je schoenen kun je vast klaarzetten naast de deur. Alleen nog even aantrekken en je kunt op pad!
  9. Ben je de trotse eigenaar van een stel contactlenzen? Voer zo nu en dan een brillendag in. Het indoen van lenzen kost misschien maar een minuut, maar je bril opzetten is in twee seconden gepiept. Met als bijkomend voordeel dat het natuurlijk beter is voor je ogen om niet altijd je lenzen in te hebben met die droge lucht in het ziekenhuis. 

 Wat zijn jouw tips om ‘s ochtends nog net wat langer in bed te kunnen blijven liggen?